Retningslinjer for personvern

Introduksjon

Disse retningslinjene beskriver informasjonen Pervaco AS kan samle inn gjennom bruk av tjenestene vi tilbyr, hvordan vi samler den og hvordan den brukes. Disse retningslinjene beskriver også hvilke forholdsregler vi tar for å beskytte personvernet ditt og hvordan du kontakter oss med spørsmål eller forespørsler vedrørende personvern.

 

Emner i retningslinjene:

Del A – Personopplysninger
Del B – Barn under 18 år
Del C – Innsamlet passiv informasjon
Del D – Informasjonskapsler og websignaler
Del E – Aktiv informasjon som leveres frivillig
Del F – Behandlingens varighet
Del G – Dine rettigheter
Del H – Sikkerhet og konfidensialitet
Del I – Overholdelse og samarbeid med reguleringsmyndigheter
Del J – Endringer
Del K – Kontaktinformasjon og håndhevelse

 


 

Del A: Personopplysninger

Personopplysninger er informasjon om en naturlig person som lett kan identifisere den personen. Personopplysninger inneholder slike ting som en persons navn, adresse, e-postadresse og/eller telefonnummer, og de kan også omfatte Internett-protokolladressen (IP-adressen) til datamaskinen din.

Vi samler ikke inn personlig informasjon om deg aktivt med mindre du frivillig leverer den til oss. Du kan alltid velge å ikke kontakte oss via e-post, delta i en undersøkelse eller gi personlig informasjon på vår nettside. Ditt valg om ikke å delta i disse aktivitetene på Internett vil ikke svekke dine muligheter til å utforske nettstedet vårt og lese eller laste ned informasjon som tilbys på nettstedet.

Vi vil passivt samle personopplysninger fra deg ved at du besøker vår nettside. Se avsnittene C og D nedenfor for mer informasjon om informasjonen vi samler inn.

 


 

Del B: Barn under 18 år

Dette nettstedet er ikke rettet mot barn under atten (18) år, og det blir ikke bevisst innhentet personopplysninger fra eller om barn.

 


 

Del C: Innsamlet passiv informasjon

Dette er informasjon som samles inn passivt under besøket til vår nettside. Denne informasjonen brukes til å hjelpe oss med å forstå hvordan nettstedet vårt blir brukt, slik at vi kontinuerlig kan forbedre innholdet, ytelsen, egnetheten og nytten. Vi samler to typer passiv informasjon: navigasjonsdata og enhetsinformasjon.

 

Navigasjonsdata:

Navigasjonsdata inkluderer loggfiler og klikkstrømdata. Navigasjonsdata kan identifisere brukerens nettleser og operativsystem, når og i hvor lang tid en bruker besøker et nettsted, hvilke sider en bruker viser på et nettsted og adressen til nettstedet som brukeren besøkte tidligere.

Vi samler inn denne informasjonen og bruker den til å administrere et nettsted, forbedre innholdet og samle aggregerte statistikker for markedsførings- og forskningsformål.

 

Enhetsinformasjon:

Enhetsinformasjon er din IP-adresse, maskinvaremodell, operativsystemversjon, unike enhetsidentifikatorer og mobilnettverksinformasjon, inkludert telefonnummer.

Vi samler inn denne informasjonen for å knytte enhetens identifikatorer eller telefonnummer til kontoen din.

 


 

Del D: Informasjonskapsler og websignaler

For å betjene våre Internett-brukere bruker vi informasjonskapsler («cookies») og lignende filer for å tilpasse nettleseropplevelsen din hos oss. Informasjonskapsler er små datafiler som overføres til din datamaskin, mobiltelefon eller en annen enhet av nettleseren din på forespørsel fra et nettsted. Informasjonskapsler deles inn i to brede kategorier:

  • Øktavhengige informasjonskapsler – disse informasjonskapslene tillater nettsteder å koble til handlinger fra en bruker under en nettlesingsøkt. Øktavhengige informasjonskapsler er derfor midlertidige, og når du lukker nettleseren din, slettes alle disse. Øktavhengige informasjonskapsler brukes til å hjelpe til med nettstednavigering og å samle statistisk informasjon. Et vanlig eksempel er handlekurvfunksjonen, hvor nettstedet vil lagre detaljer om handlekurven din når du går gjennom kassen.
  • Faste informasjonskapsler – disse informasjonskapslene blir liggende på datamaskinen eller enheten din i den perioden som er angitt i informasjonskapselen. De aktiveres hver gang du besøker nettstedet som opprettet den aktuelle informasjonskapselen. Faste informasjonskapsler hjelper også til med navigering på nettsiden og til å innhente statistisk informasjon, og de brukes også til å tilpasse et nettsted for en bruker, for eksempel ved å lagre passord og innstillinger, slik at brukerne ikke trenger å skrive dem inn hver gang de besøker et nettsted. Et vanlig eksempel er en automatisk innlogging eller «husk meg»-funksjonen etter at du først registrerer deg på et nettsted.

 

Funksjonelle informasjonskapsler (faste)

Disse informasjonskapslene gjør at nettstedet vårt kan huske informasjon du gir oss via vår nettside og valgene du tar (for eksempel brukernavn, varer du har lagt i handlekurven og produkter du har sett på nylig). Informasjonskapslene gjør at nettstedet vårt kan forbedre tjenesten vi kan tilby deg (samt gi deg en viss grad av tilpasning til nettstedet vårt).

I samsvar med EUs forskrifter trenger vi ditt samtykke for å overføre disse informasjonskapslene til din datamaskin eller enhet, og ved å bruke nettstedet vårt godtar du at vi kan overføre disse informasjonskapslene til din datamaskin eller enhet.

 

Ytelseskapsler (øktavhengige)

Disse informasjonskapslene samler inn informasjon om hvordan besøkende bruker nettstedet vårt, for eksempel henvisningsdomenet, hyppigheten av besøk til bestemte nettsider og tiden som blir brukt under hvert besøk på nettstedet vårt. Disse informasjonskapslene samler ikke informasjon som kan identifisere personer, og dataene som samles inn er anonyme. Vi bruker disse informasjonskapslene for å overvåke tjenestene vi tilbyr via vår nettside og for å gjøre forbedringer på nettstedet som helhet.

I samsvar med EUs forskrifter trenger vi ditt samtykke for å overføre disse informasjonskapslene til din datamaskin eller enhet, og ved å bruke nettstedet vårt godtar du at vi kan overføre disse informasjonskapslene til din datamaskin eller enhet.

 

Andre typer informasjonskapsler som «retargeting», «atferdsorientert» eller bannermarkedsføring

Vi jobber med utvalgte tredjepartsannonseringsfirmaer som kan legge inn informasjonskapsler på datamaskinen eller enheten din under besøket på nettstedet vårt. Disse annonseringsselskapene bruker informasjonen som er samlet inn i disse informasjonskapslene, til å vise deg annonser som er relevante for deg og dine interesser.

For informasjonskapsler angitt av tredjeparter (Google Analytics) henviser vi deg til erklæringene disse partene har angitt på sine respektive nettsteder. Vær oppmerksom på at vi ikke har noen innflytelse på innholdet i disse erklæringene eller på innholdet i disse tredjepartenes informasjonskapsler: Informasjonskapsler fra Google Analytics.

 

Informasjonskapsler i bruk på dette nettstedet:

 

_ALGOLIA

Algolia

Nødvendige

Tredjeparts søkemotorleverandør

3. part

_ga

Google Analytics

Google Analytics

Brukes til å skille brukere.

3. part

_gid

Google Analytics

Google Analytics

Brukes til å skille brukere.

3. part

_gat

Google Analytics

Google Analytics

Brukes til å gassforespørsel.

3. part

PHPSESSID

Magento

Nødvendige

For å lagre den innloggede brukerens brukernavn og en 128bit kryptert nøkkel. Denne informasjonen er nødvendig for å la en bruker holde seg logget inn på et nettsted uten å måtte sende inn brukernavn og passord for hver side som er besøkt. Uten denne informasjonskapselen er en bruker ikke mulig til å gå videre til områder på nettstedet som krever autentisert tilgang.

1. part

private_content_version

Magento

Nødvendige

Letter et tilfeldig, unikt nummer og tid til sider med kundeinnhold for å forhindre at de blir hurtigbufret på serveren.

1. part

persistent_shopping_cart

Magento

Nødvendige

Lagrer nøkkelen (ID) for vedvarende vogn for å gjøre det mulig å gjenopprette vogna for en anonym shopper.

1. part

form_key

Magento

Nødvendige

Et sikkerhetstiltak som legger til en tilfeldig streng til alle skjemainnleveringer for å beskytte dataene mot forfalskning på tvers av nettsteder (CSRF).

1. part

store

Magento

Nødvendige

Sporer den spesifikke butikkvisningen / lokalen valgt av shopperen.

1. part

login_redirect

Magento

Nødvendige

Bevarer destinasjonssiden kunden navigerte til før de ble ledet for å logge inn.

1. part

mage-messages

Magento

Nødvendige

Sporer feilmeldinger og andre varsler som vises for brukeren, for eksempel cookie -samtykkemeldingen, og forskjellige feilmeldinger, blir meldingen slettet fra cookien etter at den er vist til shopperen.

1. part

mage-cache-storage

Magento

Nødvendige

Lokal lagring av besøksspesifikt innhold som muliggjør e-handelsfunksjoner.

1. part

mage-cache-storage-section-invalidation

Magento

Nødvendige

Tvinger lokal lagring av spesifikke innholdsseksjoner som bør ugyldiggjøres.

1. part

mage-cache-sessid

Magento

Nødvendige

Verdien av denne cookien utløser opprydding av lokal cache -lagring.

1. part

product_data_storage

Magento

Nødvendige

Lagrer konfigurasjon for produktdata relatert til nylig sett / sammenlignet produkter.

1. part

user_allowed_save_cookie

Magento

Nødvendige

Angir om shopperen lar informasjonskapsler lagres.

1. part

mage-translation-storage

Magento

Nødvendige

Butikker oversatt innhold når shopper blir bedt om det.

1. part

mage-translation-file-version

Magento

Nødvendige

Lagrer filversjonen av oversatt innhold.

1. part

section_data_ids

Magento

Nødvendige

Lagrer kundespesifikk informasjon relatert til shopperinitierte handlinger som visningsønskeliste, kassainformasjon osv.

1. part

recently_viewed_product

Magento

Markedsføring

Lagrer produkt -ID -er med nylig sett produkter for enkel navigasjon.

1. part

recently_viewed_product_previous

Magento

Markedsføring

Lagrer produkt -ID -er av nylig tidligere sett produkter for enkel navigasjon.

1. part

recently_compared_product

Magento

Markedsføring

Lagrer produkt -ID -er med nylig sammenlignet produkter.

1. part

recently_compared_product_previous

Magento

Markedsføring

Lagrer produkt -ID -er med tidligere sammenlignet produkter for enkel navigasjon.

1. part

Klikk her for å lære mer om informasjonskapsler

 

Din tillatelse

Første gang du besøker nettsiden vår, vil du bli bedt om å godta våre ulike typer informasjonskapsler. For hver kategori kan du tillate eller avvise informasjonskapsler. Du kan når som helst endre informasjonskapselinnstillingene for nettstedet vårt og dermed tilbakekalle tillatelsen.

 

Slik kontrollerer og sletter du informasjonskapsler

Vær oppmerksom på at deaktivering av informasjonskapsler kan føre til at bestemte funksjoner på nettstedet vårt ikke fungerer for deg. Hjelp-menyen på menylinjen til de fleste nettlesere vil fortelle deg hvordan du kan forhindre at nettleseren din godtar nye informasjonskapsler, hvordan du får nettleseren til å spørre deg når du mottar en ny informasjonskapsel og hvordan du deaktiverer informasjonskapsler helt.

 

Websignaler

Websignaler (også kjent som enkeltpiksel-GIF-er, klare GIF-er, usynlige GIF-er og 1-til-1-GIF-er) ligner på informasjonskapsler, men de er mindre og brukes til å innhente informasjon som IP-adresser og nettlesertype relatert til brukerens datamaskin. Vi bruker denne informasjonen til å overvåke aktivitet med sikte på fremtidig forbedring av nettstedet vårt.

 


 

Del E: Aktiv informasjon som leveres frivillig

I tillegg til den passive informasjonen som er samlet inn som beskrevet ovenfor, samler denne nettsiden aktivt informasjon mens du foretar visse forespørsler på nettstedet. Noe av informasjonen som er samlet, er personlig eller unik for deg (se Del A: Personopplysninger). Vi samler personopplysninger på frivillig basis fra personer som registrerer seg eller besøker nettsiden. Besøkende er ikke pålagt å levere fra seg denne informasjonen.

Hvis du ved besøket på et av våre nettsteder fyller ut et skjema, sender en e-post eller utfører en annen transaksjon, kan dette nettstedet samle inn navn, firmanavn, forretningsadresse, firmaets e-postadresse, firmaets telefonnummer, firmaets faksnummer, jobbtittel, industrisektor og/eller kredittkortinformasjon.

For å beskytte kredittkortnumre, outsourcer vi denne informasjonen til en sertifisert betalingsbehandler via en betalingsside på vår nettside i samsvar med PCI DSS-forskriftene. Leverandøren returnerer kredittkortnummeret til oss som et token. Vi kan ikke se, behandle eller lagre kundenes rene kredittkortinformasjon i noen av våre systemer eller databaser. Vi er PCI-kompatible og bekrefter dette via en årlig SAQ-D og kvartalsvise sårbarhetssøk, utført av og attestert av et eksternt byrå. Klikk her for å se vår PCI-policy.

Pervaco AS er en Business to Business (B2B)-tjenesteleverandør av produkter innen sikring, varsling, merking og vedlikehold. All behandling av personopplysninger er basert på et kommersielt, kontraktsmessig grunnlag for å levere varer og tjenester til næringslivet. Eventuelle data vi innhenter som kan identifisere et individ, vil imidlertid beskyttes og behandles i henhold til lokale lover.

Personopplysninger samles aktivt inn når de leveres på denne nettsiden via følgende aktiviteter:

  • Ved innsending av en e-post eller utfylling og innsending av et «kontakt oss»-skjema. I dette tilfellet kan vi bruke informasjonen du oppgir til feks å svare på e-posten din eller for å lære mer om brukerne våre.
  • Innsending av en forespørsel om kataloger eller et e-postlisteskjema. I dette tilfellet bruker vi informasjonen du oppgir til å sende deg, online eller offline, materiell eller informasjon du ber om.
  • Utfylling av et søknadsskjema for prisliste. Vi bruker informasjonen du oppgir til å sende deg de forespurte prislistene.
  • Registrering av deg som bruker på nettsiden. Vi bruker denne informasjonen til å bekrefte identiteten din.
  • Deltakelse i en onlinekampanje, konkurranser eller trekninger. Vi bruker informasjonen du sender for å avgjøre om du er kvalifisert, og til å kontakte deg i forbindelse med kampanjen, konkurransen eller trekningen. Vi kan bruke informasjonen du oppgir til å sende deg, online eller offline, materiell eller informasjon du ber om, og til å kontakte deg angående produktdemonstrasjoner eller salg.
  • Utfylling av undersøkelser, tilbakemeldinger og spørreskjemaer. Vi bruker informasjonen i disse skjemaene for å svare på spørsmål, evaluere produkter og tjenester og bedre forstå våre kunder.
  • Forespørsel om et tilbud eller innlegging av en bestilling. Vi vil be om generell kontakt-, fakturerings- og fraktinformasjon. På bestillinger vil vi be om fakturaadresse. Vi vil bruke denne informasjonen til å sende faktura og til å levere varene.

 

Annen intern bruk av personopplysninger

Med legitim interesse som rettslig grunnlag vil vi også bruke personopplysningene dine til å gi deg informasjon om våre produkter og tjenester som vi mener kan være av interesse for deg, med mindre du har angitt en preferanse om å ikke motta slik informasjon. Hvis du velger å ikke motta denne typen informasjon, kan du kontakte oss på en av de mange måtene som er beskrevet i Del G – Dine rettigheter.

Vi bruker informasjonen vi samler inn fra alle våre tjenester til å forbedre produkt- og tjenestetilbudet vårt. Vi bruker også denne informasjonen til å tilby deg skreddersydd innhold – som å gi deg mer relevante søkeresultater og annonser.

Når du kontakter oss via våre nettsider eller kundeservice, kan vi holde oversikt over kommunikasjonen din for å løse eventuelle problemer du måtte støte på. Vi kan bruke e-postadressen din til å informere deg om tjenestene våre, for eksempel for å fortelle deg om kommende endringer eller forbedringer.

Behandlingen av personopplysningene dine inkluderer ikke profilering, og du skal heller ikke være underlagt automatiserte avgjørelser.

Vi vil be om ditt samtykke før vi bruker informasjon til et annet formål enn de som er angitt i disse retningslinjene.

Utlevering eller behandling av personopplysninger i henhold til disse retningslinjene kan være til en part utenfor din jurisdiksjon. For å oppfylle våre avtaleforpliktelser om å levere skreddersydde produkter til deg, kan vi overføre personlig informasjon du har sendt til oss via dette nettstedet, til våre tilknyttede selskaper og til andre tredjeparter som er beskrevet i disse retningslinjene, som alle eller noen kan befinne seg i utenlandske jurisdiksjoner som kanskje ikke gir «tilstrekkelig beskyttelse» for personopplysninger, men som vi har inngått avtaler om bindende selskapsregler eller standardkontrakter med.

Vi forbeholder oss også retten til å offentliggjøre eller overføre Personopplysninger som er innhentet på dette Nettstedet:

  • for å beskytte nettstedets sikkerhet
  • for å beskytte oss selv og våre tilknyttede selskaper mot ansvar
  • for å svare på stevninger eller andre rettslige prosesser
  • dersom vi er i god tro om at loven krever det
  • i forbindelse med salg, overdragelse eller annen overføring av hele eller deler av vår virksomhet eller selskap eller enhver bedrift eller våre tilknyttede selskaper.

 

Ekstern bruk av opplysninger som leveres frivillig

Vær oppmerksom på at det er tilfeller der vi deler opplysninger du har levert frivillig med tredjeparter for å oppfylle forespørselen din.

I likhet med mange selskaper som tilbyr produkter og tjenester til kunder, kan vi også gi andre selskaper og enkeltpersoner oppdrag om å utføre bestemte funksjoner på våre vegne. Dette kan for eksempel omfatte: produksjon og/eller oppfyllelse av ordrer; levering av pakker, post og e-post; kontroll av hygiene; kredittkortbehandlingstjenester; forskning som forbedrer kvaliteten på tjenestene eller tilbudene som tilbys til deg, deriblant kundetilfredshetsundersøkelser; eller utførelse av en kredittsjekk som en del av bestillingen din. Disse leverandørene har tilgang til informasjonen de trenger for å utføre sine funksjoner, men er ilagt et strengt forbud mot å bruke den til andre formål. Du kan imidlertid «ekskludere» denne bruken av din frivillige informasjon når som helst, men dette kan forringe vår evne til å gi deg riktig service og å behandle dine bestillinger (se avsnitt G – Dine rettigheter).

Med legitim interesse som rettslig grunnlag kan vi bruke dine personopplysninger til å markedsføre produktene og tjenestene til andre tredjeparter som vi mener kan være av interesse for deg eller utlevere personopplysningene dine til nøye utvalgte tredjeparter for markedsføringsformål. Hvis du ikke lenger vil motta slikt markedsføringsmateriell, ber vi deg gå til Del G – Dine rettigheter for å se nærmere på hvordan du kan kontakte oss med din forespørsel.

 

Offentlige fora, kontakthenvisninger og kundeanmeldelser

Vi kan ha oppslagstavler, blogger eller chatterom på våre nettsider. Alle personlige opplysninger du velger å sende inn til et slikt forum, kan leses, samles inn eller brukes av andre som besøker disse fora, og de kan brukes til å sende deg uønskede meldinger. Vi er ikke ansvarlige for eventuelle personopplysninger du velger å legge ut i disse fora.

Du kan velge å bruke vårt henvisningsprogram for å informere kontakter om våre nettsteder og tjenester. Når du bruker henvisningsprogrammet, ber vi om kontaktens navn og e-postadresse. Vi vil automatisk sende kontakten en engangs-e-post som inviterer ham eller henne til å besøke et av våre nettsteder. Vi lagrer ikke denne informasjonen.

Vi kan legge ut en liste over kunder og anmeldelser på våre nettsider, inkludert informasjon som kundenavn og titler. Vi innhenter samtykke fra hver kunde før vi legger ut navn eller anmeldelser.

 

Tredjeparts tjenesteintegrasjoner

Våre nettsteder og tjenester kan tillate deg å integrere tjenestene med ulike nettbaserte tredjepartstjenester som Google, Microsoft OneDrive eller Dropbox («Tredjepartstjeneste»). For å benytte deg av disse funksjonene må du kanskje godkjenne, registrere deg eller logge på Tredjepartstjenester via nettsiden vår eller tjenestene våre, eller på de respektive Tredjepartstjenesteleverandørenes nettsteder. Når du aktiverer integrasjon med eller logger på Tredjepartstjenester via nettsidene eller tjenestene våre, samler vi inn relevant informasjon som er nødvendig for at nettstedet vårt eller tjenestene våre skal kunne få tilgang til den Tredjepartstjenesten. Vi lagrer ikke påloggingsinformasjonen din.



Når du godkjenner at nettsidene eller tjenestene våre kan koble innhold og data mellom Tredjepartstjenester, kan Tredjepartstjenestene gi oss tilgang til visse opplysninger du har levert til Tredjepartstjenestene, og vi vil bruke, lagre og oppgi denne informasjonen i samsvar med disse retningslinjene. Vær imidlertid oppmerksom på at måten Tredjepartstjenester bruker, lagrer og gir informasjon om deg på, styres av disse tredjepartenes retningslinjer, og vi har intet ansvar og ingen forpliktelser for personvernspraksis eller andre handlinger fra eventuelle Tredjepartstjenester som kan være aktivert på nettsiden vår eller tjenestene våre.

 


 

Del F: Behandlingens varighet

Vi lagrer og behandler personopplysningene dine i løpet av den perioden som er nødvendig, avhengig av formålet med behandlingen, kontraktsforholdet mellom oss og for å overholde lover og regler knyttet til bokføring.

 


 

Del G: Dine rettigheter

Folk har forskjellige problemstillinger knyttet til personvern. Vårt mål er å være tydelige om hvilke opplysninger vi samler inn, slik at du kan ta fornuftige valg om hvordan de brukes. Derfor informerer vi deg om følgende rettigheter du har med hensyn til dine personopplysninger:

 

Rett til innsyn og rett til å motta en kopi:

Du har rett til å få innsyn i dine personopplysninger til enhver tid, samt å bli informert om formålet med behandlingen av oss.

 

Rett til retting, sletting eller begrensning:

Du har valget om å dele dine personopplysninger med oss. Du har også rett til å be oss om å rette opp eller slette dine personopplysninger så langt dette ikke forstyrrer gjennomføringen av kontraktsforpliktelser. Du erkjenner at du ved å nekte å dele data eller ved å forespørre en sletting av disse dataene, vil gjøre det umulig for oss å levere visse tjenester og/eller produkter. Du kan også be om begrenset behandling av dine personopplysninger.

 

Rett til å protestere:

Du har også rett til å motsette deg bruk av personopplysningene dine til direkte markedsføring.

 

Rett til dataportabilitet:

Du har rett til å motta personopplysningene dine som behandles av oss, i et strukturert, vanlig brukt og maskinlesbart format og/eller til å overføre disse dataene til en annen behandlingsansvarlig.

 

Rett til å trekke tilbake samtykke:

Når databehandlingen er basert på ditt samtykke, har du rett til å trekke tilbake samtykket ditt.

 

Utøvelse av rettighetene:

Du kan utøve rettighetene dine ved å kontakte oss på følgende måter:

Telefon: 64 83 98 00
E-post: post@pervaco.no
Post: Postboks 120, 2027 Kjeller
Nettstedet via koblingen «Kontakt oss»

 

Rett til å sende inn en klage:

Du har rett til å sende inn en klage til den belgiske personvernkommisjonen: Commission for protection of personal life, Drukpersstraat 35, 1000 Brussels, Tlf. +32 (0)2 274 48 00, Faks +32 (0)2 274 48 35, e-post: commission@privacycommission.be.

Dette påvirker ikke en prosedyre for sivilretten.

Hvis du har skader som er forårsaket av behandlingen av dine personopplysninger, kan du sende inn et erstatningskrav.

 


 

Del H: Sikkerhet og konfidensialitet

Vi har vedtatt sikkerhetstiltak som er tilpasset både på et teknisk og organisatorisk nivå for å unngå ødeleggelse, tap, forfalskning, justering, ikke-autorisert tilgang eller utlevering av personopplysninger ved et uhell til en tredjepart samt ikke-autorisert behandling av disse opplysningene.

Vi jobber hardt for å beskytte vår organisasjon og våre brukere mot uautorisert tilgang til eller uautorisert endring, utlevering eller ødeleggelse av informasjon vi har. Spesielt:

  • Vi krypterer mange av tjenestene våre ved hjelp av SSL.
  • Vi kan tilby deg to-trinns bekreftelse når du åpner kontoen din på vår nettside

Vi skal ikke på noen måte være ansvarlig for direkte eller indirekte skader forårsaket av en tredjeparts feilaktige eller uriktige bruk av personopplysningene.  

Til enhver tid skal du overholde sikkerhetsstandarder, for eksempel ved å unngå all uautorisert tilgang til innloggings- og tilgangskoden din. Du er eneansvarlig for bruken av nettstedet på din datamaskin, din IP-adresse og dine identifikasjonsopplysninger, samt for konfidensialitet.

 


 

Del I: Overholdelse og samarbeid med reguleringsmyndigheter

Vi gjennomgår regelmessig vår overholdelse av retningslinjene for personvern. Vi overholder også flere selvregulerende rammeverk, inkludert EU-US Privacy Shield Frameworks. Når vi mottar formelle skriftlige klager, kontakter vi den personen som klaget for å følge opp. Vi samarbeider med de relevante tilsynsmyndighetene, inkludert lokale personvernsmyndigheter, for å løse eventuelle klager vedrørende overføring av personopplysninger som vi ikke kan løse med brukerne direkte.

 


 

Del J: Endringer

Våre retningslinjer for personvern kan endres fra tid til annen. Vi vil ikke redusere dine rettigheter i henhold til disse retningslinjene uten ditt uttrykkelige samtykke. Vi legger ut varsel om eventuelle endringer i retningslinjene for personvern på denne siden, og hvis endringene er betydelige, vil vi gi et mer fremtredende varsel (inkludert, for visse tjenester, e-postvarsling av endringer i retningslinjene for personvern). Vi vil også beholde tidligere versjoner av retningslinjene for personvern i et arkiv som referanse.

 


 

Del K: Kontaktinformasjon og håndhevelse

 

Kontaktinformasjon

Hvis du har spørsmål eller bekymringer om vår personvernpolicy, kan du kontakte oss på post@pervaco.no eller med et hvilket som helst av de midler som er beskrevet i Del G.

 

Håndhevelse

Vi bruker en selvvurderingsmetode for å sikre overholdelse av disse retningslinjene for personvern og kontrollerer med jevne mellomrom at retningslinjene er nøyaktige, at de omfatter informasjonen som skal dekkes, at de fremvises på en tilbørlig måte og at de er fullstendig implementert og tilgjengelige. Vi oppfordrer interesserte personer til å melde fra om eventuelle klager eller bekymringer de måtte ha ved hjelp av kontaktinformasjonen som er angitt i denne delen, så vil vi undersøke og forsøke å løse eventuelle problemer angående bruk og utlevering av personopplysninger.